Commissies

Zoals bij de meeste verenigingen het geval is, staat het bestuur niet alleen binnen de vereniging, en maken we er met zijn allen een mooie vereniging van. Als je het leuk lijkt om daar aan mee te helpen, zijn daar commissies voor. Het zijn er zeker een aantal, dus is hier een overzicht van de commissies. Mocht je interesse hebben in een commissie, dan kan je een mail sturen naar info (at) lsac.alpenclub.nl, met een kort stukje waarom het je leuk lijkt bij de commissie te komen (no pressure, wij staan ook altijd open voor ideeën ;)).

Zie hier de meest recente commissie informatie mail: https://mailchi.mp/7c15513ce84c/commissie-informatiemail-17586260

Lustrum Commissie: “Er is er een jarig, hoera, hoera!” De LSAC is dit jaar 100 jaar oud. Dit wordt natuurlijk uitgebreid gevierd. Als lid van de Lustrum Commissie heb je de grote verantwoordelijkheid om een geweldige lustrum week te organiseren. Er zitten al een hoop enthousiaste reünisten en leden in deze commissie met grandioze ideeën. Maar hulp met lustrum activiteiten zoals een gala, het NSKB en symposia is altijd welkom!

Promotie-merchandise commissie:

De Promotie-merchandise commissie is verantwoordelijk voor het ontwerpen van een huisstijl, promotiemateriaal zoals posters en stickers, social media, en het ontwerpen van de merchandise.

Commissie Maasrotsen:

Deze commissie zorgt voor de organisatie van alle klim- en boulder weekenden en andere activiteiten zoals de LSAC-camping.

Après-SkiCie:

De gezelligste commissie van de LSAC houdt zich bezig met het organiseren van de Dies, borrels, feesten en de EL-CID.

Commissie Wandelingen: Naast de klim- en boulderweekenden worden er kleinschalige uitjes georganiseerd, zoals toffe wandelingen in Nederland. De wandelcommissie organiseert wandelingen in Nederland, maar geeft ook invulling aan weekenden voor de mensen die bijvoorbeeld graag de omgeving willen verkennen van het klimgebied.

Kascommissie: De Kascommissie ondersteunt en controleert de quaestor bij de financiele zaken van de vereniging.

Opleidingscommissie: De Opleidingscommissie werkt aan het opzetten van opleidingen voor leden, waaronder toprope en voorklim cursussen (OV-SP, OV-MP) en SKI opleidingen. Daarnaast zal de commissie op verkenning uitgaan voor het aanwenden van potentieel kader geïnteresseerden binnen de vereniging.

Website Commissie: Ons geweldige oud-praeses heeft met hart en ziel gewerkt aan het bouwen van een nieuwe prachtige website, met vele nieuwe functionaliteiten. Om deze website succesvol bij te houden kan hulp altijd gebruikt worden.

Materiaalcommissie: de materiaalcommissie zal verantwoordelijk zijn voor de materiaalinventaris; zowel het onderhoud daarvan als het verhuren van materiaal aan de leden. Daarnaast is deze commissie betrokken bij het aanschaffen van nieuw materiaal.

Archiefco: De archiefcommissie is bedoeld voor leden die benieuwd zijn naar de wonderbaarlijke geschiedenis van de LSAC. Al nieuwsgierig? Als lid van de archiefcommissie zul je leuke en intrigerende verhalen te horen krijgen van oud LSAC leden, en deze vastleggen en delen. Ook zal je als commissielid van tijd tot tijd het archief op de Sociëteit bezoeken, en de toekomstige geschiedenis opschrijven voor alle LSAC generaties die zullen volgen.

Meespelen in de LSAC band? Laat ook van je horen!

Vertrouwenscontactpersonen: Hiernaast is er vanuit de vereniging behoefte aan vertrouwenscontactpersonen, die bij voor- en tegenspoed kunnen meedenken en erbij helpen misstanden uit de weg te gaan. Bij verdere vragen of opmerkingen met betrekking op vertrouwenspersonen, neem contact op!