Wie zijn wij?

De Leidsche Studenten Alpenclub (LSAC) is actief in de Alpen, de Ardennen en de klimmuren in Nederland. Dit jaar bestaan wij al precies 100 jaar! Als je LSAC denkt, denk je aan klimmen en boulderen, maar ook aan gletsjertochten, alpiene beklimmingen en huttentochten. Wij zijn een subvereniging van Minerva, maar ook niet-Minervaleden zijn van harte welkom!

Kom klimmen bij de LSAC!

Til jij graag je studententijd naar een hoger niveau? Klim met ons naar de top van je studententijd!

Altijd al willen leren klimmen of ben je een ervaren klimmer? Bij ons is er voor elk niveau mogelijkheden. Elke dinsdag zijn wij te vinden in klimhal Holland Spoor. Daarnaast organiseren we elk jaar weer mooie klimweekenden in Frankrijk en Duitsland.

Lees hier meer over klimmen bij de LSAC.

Kom boulderen bij de LSAC!

Wij zijn de Leidsche Studenten AlpineClub! Niet alleen kan je bij ons klimmen en alpineren maar ook boulderen! Wij boulderen elke donderdagavond met elkaar afwisselend in boulderhal kunststof en krachtstof waarna we vaak afsluiten met een borrel.
Wist je dat je als LSAC-lid korting krijgt op je kunststof-lidmaatschap?!

Lees hier meer over boulderen bij de LSAC.

Kom wintersporten bij de LSAC!

Elke zomer zijn wij te vinden in de bergen, klimmend, wandelend of boulderend! Ook in de winter zitten wij niet stil! Dan sjezen wij de besneeuwde hellingen af al skiënd, sleeënd of snowboardend. De dag eindigen met een heerlijk glaasje Apfelkorn. Altijd al willen leren skiën of snowboarden? Dit is je kans!

Lees hier meer over wintersporten bij de LSAC.

Kom alpineren bij de LSAC!

De Leidsche Studenten AlpineClub: zoals onze naam al zegt zijn wij groot fan van de bergen! Elke zomer gaan wij met een enthousiaste groep LSAC’ers naar de bergen en staan wij een week samen op de enige echte LSAC camping! Hier worden bergen getopt en huttentochten gelopen. Ga jij volgende zomer ook met ons mee?

Bekijk hier de foto’s van afgelopen zomer.